Na konci května byly vyhlášeny výsledky soutěže Nejkrásnější české knihy roku 2019, kterou pořádá Památník národního písemnictví a Ministerstvo kultury ČR, a my vám s radostí můžeme oznámit, že naše publikace DVANÁCT OVĚŘENÝCH METOD PRO ROZVOJ KOLEGIÁLNÍ SPOLUPRÁCE získala v kategorii Učebnice pro školy všech stupňů a ostatní didaktické pomůcky 2. místo.
Moc si vážíme ocenění naší práce, děkujeme všem, co se na vzniku podíleli a samozřejmě gratulujeme všem oceněným knihám. V kategorii, kde jsme soutěžili i my, vyhrála kniha Jak to ruplo Michala Konečného. S ní i s dalšími oceněnými knihami se můžete seznámit zde, a pokud byste chtěli všechny knihy vidět na vlastní oči, od 15. července budou vystaveny společně s nejkrásnějšími knihami německými, polskými, slovenskými a švýcarskými v letohrádku Hvězda na výstavě Z hvězdy kruh.
Oceněná publikace je praktickým nástrojem k prosazování rovnosti ve vzdělávání a vzájemnému sdílení mezi vyučujícími. Autorce Anně Babanové se povedlo dát dohromady zkušenosti z roční spolupráce s několika učitelkami z různých škol a s přispěním celého týmu vytvořit funkční pomůcku nejen k vnášení kolegiální podpory do učitelské praxe, ale i k přemýšlení o vlastní výuce, o tom, co všechno v ní hraje roli, a jak lze konkrétními metodami dosáhnout ve školním prostředí větší rovnosti. Významnou roli u této publikace hraje nejen obsah, ale i forma. Díky spolupráci s grafikem Janem Šillerem se nám již podruhé povedlo získat v této soutěži ocenění, v roce 2014 to bylo dokonce místo první, a to s příručkou Volba povolání bez předsudků.
Kořeny soutěže o nejkrásnější knihu spadají do roku 1928, hodnoceno je grafické, ilustrační a polygrafické zpracování knih vydaných v českých nakladatelstvích a vytištěných v českých tiskárnách vždy za poslední kalendářní rok.
Josef Sedláček, předseda technické komise, o knize říká: „Originálně popisuje, jaké metody vedou k ověřování učitelských kompetencí, které podporují vzájemný respekt a principy rovnosti mezi dětmi a vzájemné sdílení informací a názorů mezi učiteli. Dále popisuje, jak děti učit, jak se stavět k tomu, že některé jsou jedinečné – méně nebo více schopné. Máme na mysli děti, které mají své specifické potřeby, pocházejí z různého rodinného a kulturního prostředí, cítí se v něčem jistě a v něčem nejistě. Kniha mapuje různé oblasti pedagogického působení na děti a představuje nové metody učení i postřehy ze zahraničí. Kniha je polygraficky zpracována jednoduše do twinové vazby. Velice dobře se dají otvírat jednotlivé listy a vzhledem k použité vazbě je můžeme otáčet až o 180 stupňů. S knihou se pracuje opravdu dobře. Obálka je zajímavě graficky zpracovaná, potažená laminovací folií a má zakulacené rohy.“
Líbil se Vám článek? Přihlaste se k odběru zpravodaje (zdarma).