Přemysl Filip, Senior manažer společenské odpovědnosti, Vodafone
Velký potenciál CSR vidíme zejména v zapojování zaměstnanců do relevantních aktivit a projektů v této oblasti. V současnosti se pro ilustraci aktivně zapojuje více než třetina zaměstnanců - účastní se např. cyklojízd, spoluorganizují různé charitativní akce, dobrovolničí v neziskovkách atd. - a máme s nimi velmi pozitivní zkušenosti. Jejich vtažení do procesu plánování, realizace a ještě lépe i do počátečních fází návrhů a vzniku aktivit je totiž velmi přínosné pro obě strany, takže klasické win-win řešení. Firma vidí v této oblasti stále velký a dosud plně nevyužitý potenciál, znalostí, schopností a zkušeností lidí z různých oborů firmy. Zaměstnanci si naopak rozšiřují obzory, dostávají se do kontaktu se zcela jinou problematikou a zároveň se stávají ambasadory CSR. S tím úzce souvisí i maminky (a tatínci) na mateřské či rodičovské dovolené, které je možné (a také se to děje) úspěšně zapojovat do různorodých projektů dle jejich zájmu a časových možností tak, aby stále zůstali v kontaktu s firmou, ale zároveň si čas organizovali dle potřeb své rodiny.
Vera Budway-Strobach, manažerka programu Diversitas, Česká spořitelna
Společenská odpovědnost se prolíná všemi oblastmi našeho podnikání, obchodními vztahy i vztahy k zaměstnancům. Uvědomujeme si, že naše velikost a postavení na trhu nám dává povinnost dívat se za hranice našeho podnikání a vnímat to, co prostředí, ve kterém podnikáme, potřebuje. Víme, že aktivním přispěním k jeho rozvoji si vytváříme prostor i pro náš úspěch. Ve spolupráci s řadou neziskových charitativních společností a sdružení máme tu čest již celá léta podporovat projekty, které přinášejí životům lidí i přírodě naději. Podporujeme seniory a jejich aktivní začlenění do společnosti, spolupracujeme s organizacemi, které se věnují drogové problematice. Intenzivně podporujeme vzdělávací projekty a velký důraz klademe na udržitelný rozvoj a ochranu životního prostředí. Investice do těchto oblastí jsou investicí pro budoucnost nás všech.
Richard Kapsa, předseda správní rady, Nadace České pojišťovny
Vzhledem k velikosti naší firmy se nezaměřujeme pouze na jednu oblast CSR aktivit, ale realizujeme celý mix CSR činností. Česká pojišťovna se věnuje řadě projektů v mnoha oblastech - ať už přímo nebo prostřednictvím Nadace České pojišťovny. Za zmínku stojí například spolupráce s Nadací Leontinka v oblasti podpory zrakově postižených dětí a jejich začlenění do společnosti. Poskytujeme mimo jiné prostředky na nákup a výcvik vodicích psů pro nevidomé děti, kterým se tak výrazně zvyšuje kvalita života. Angažujeme se rovněž v oblasti podpory bezpečnosti silničního provozu, a to prostřednictvím našeho dlouhodobého projektu Gentleman silnic, který oceňuje řidiče za záchranu života při dopravních nehodách. Relativně novou oblastí, v níž vidíme velký potenciál dalšího rozvoje, je firemní dobrovolnictví, kdy naši zaměstnanci ve svém volném čase a s technickými prostředky České pojišťovny pomáhají například při kampaních UNICEF, ve Fondu ohrožených dětí - Klokánek a podobně.